Strona główna

Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

Strona główna

Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna: Studia I stopnia


Specjalności:

 

  • grafika komputerowa w mediach - odrębna ścieżka kształcenia
  • dziennikarstwo prasowe
  • reklama i public relations

 


[ grafika komputerowa w mediach ]
odrębna ścieżka kształcenia


Oferta adresowana jest do osób, które chcą zdobyć kwalifikacje w najbardziej obecnie popularnych zawodach, związanych z tworzeniem grafiki użytkowej na potrzeby reklamy i mediów (Internetu, TV, prasy). Zajęcia będą miały na celu - z jednej strony - rozbudowanie wyobraźni graficznej i przestrzennej studentów, z drugiej zaś - wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami multimedialnymi, niezbędnymi do wizualizacji kreowanych projektów.

W trakcie nauki studenci zapoznają się z technikami cyfrowymi, używanymi do realizacji projektów graficznych m.in. w ramach warsztatów praktycznych (warsztaty grafiki użytkowej, fotograficzne, reklamy, składu komputerowego) oraz wakacyjnych warsztatów plenerowych. Zdobędą także praktyczną wiedzę z zakresu wykorzystania technologii komputerowych w szeroko rozumianej grafice.

Absolwenci przygotowani będą do zawodu grafika komputerowego (grafika rastrowa, wektorowa, trójwymiarowa), projektanta serwisów stron internetowych (tworzenie szablonów stron i arkuszy formatujących, tworzenie komponentów stron WWW). Znajdą również zatrudnienie jako twórcy storyboardów oraz projektanci grafiki i animacji 2D i 3D.

 


W programie studiów m.in. zajęcia z tworzenia:

 

  • storyboardów,
  • elementów DTP,
  • grafiki na strony internetowe,
  • statycznych i animowanych komponentów prezentacji multimedialnych,
  • niezależnych form graficznych, animowanych oraz filmów.

 

 

Zobacz galerię prac studentów Grafiki Komputerowej w Mediach


Specjalność realizowana jest od 1. semestru na studiach I stopnia.



[ dziennikarstwo prasowe ]


Specjalność ta pozwala studentom na poszerzenie dotychczasowej wiedzy i umiejętności w dziedzinie dziennikarstwa prasowego. Dzięki rozszerzonym warsztatom reporterskim studenci zapoznają się z zasadami tworzenia i redagowania poszczególnych gatunków wypowiedzi dziennikarskich, ich korygowania i planowania w zakresie całej gazety przy pomocy programów do profesjonalnego składu tekstu.


W programie studiów m.in.:

 

  • rozszerzony warsztat prasowy,
  • warsztat publicystyczny,
  • praca dziennikarza w języku obcym oraz praca z serwisem informacyjnym,
  • warsztaty dziennikarstwa on-line.


Specjalność realizowana jest od 5. semestru na studiach I stopnia.



[ reklama i public relations ]


Na całym świecie z roku na rok wydatki na reklamę rosną. Niemal codziennie powstają firmy specjalizujące się w jej coraz bardziej oryginalnych i wymyślnych formach, a co za tym idzie zapotrzebowanie na specjalistów z dziedziny reklamy i PR również wzrasta. Wychodząc naprzeciw trendom na rynku pracy WSIiZ kształci również na specjalności, która ukierunkowuje studentów na zagadnienia łączące ich dotychczasową wiedzę z elementami komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, wykorzystywanymi w działalności reklamowej i public relations.

W programie studiów m.in.:

 

  • techniki i psychologia reklamy,
  • zintegrowane komunikowanie marketingowe,
  • warsztat rzecznika prasowego,
  • mediaplaning.


Specjalność realizowana jest od 5. semestru na studiach I stopnia.



SPECJALISTYCZNE WARSZTATY realizowane niezależnie od wyboru specjalności:



warsztaty dziennikarskie: prasowy, radiowy, telewizyjny

Warsztaty mają za zadanie praktycznie przygotować młodzież do pracy w zawodzie dziennikarza prasowego, radiowego i telewizyjnego. Szczególny nacisk położony jest na wyrobienie w studentach umiejętności stricte dziennikarskich, tj. konstruowania notki informacyjnej, reportażu, felietonu, wywiadu itp., pracy z mikrofonem i przed kamerą, montażu dźwięku i obrazu oraz efektywnego korzystania ze źródeł informacji ważnych w pracy dziennikarza.



warsztat fotograficzny i filmowy

Zadaniem warsztatu jest przybliżenie młodzieży zagadnień związanych z fotografią i filmem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Studenci poznają rolę fotografii w dziennikarstwie prasowym oraz techniczne aspekty pracy w telewizji.

opublikowano: 21 lipca 2008 11:04

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów, fax: +48 17 866 12 22
Lista Telefonów Uczelni
Strona głównaDrukujDo góry