Strona główna

Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

Strona główna

Grafika komputerowa w mediach


Kierunek oferowany w II turze rekrutacji na rok akademicki 2008/2009

 

Studia na tym kierunku to propozycja dla wszystkich zainteresowanych mediami, komunikacją społeczną, multimediami, reklamą i public relations, a także problematyką prasy samorządowej i lokalnej. Uczelnia oferuje edukację w szerokim zakresie komunikacji społecznej, z wykorzystaniem mediów elektronicznych, informatyki (co wynika ze specyfiki naszej Uczelni, która jest jedną z najbardziej zinformatyzowanych uczelni w Polsce), a także rozwijającą talenty artystyczne do wykorzystania ich przy użyciu technik informatycznych i w pracy w mediach. Studenci tego kierunku założyli gazetę studencką “Pressja”, dającą szansę na zdobycie doświadczenia i zawodowego “szlifu”.


Zajęcia prowadzone będą między innymi przez takie autorytety z dziedziny mediów, jak m. in.. profesor Stanisław Jędrzejewski, profesor Jerzy Chłopecki, profesor Andrzej Głowacki. Wiedzę praktyczną będą również przekazywali dziennikarze i redaktorzy mediów ogólnopolskich i regionalnych. W programie nauczania na tym kierunku wykładowcy WSIiZ, przygotują studentów do pracy nie tylko w redakcjach mediów tradycyjnych - drukowanych, ale także w mediach elektronicznych.

 


Program studiów łączy m.in. socjologię z kanałami komunikacji internetowej, politologię z praktycznymi zajęciami z technik komunikacji społecznej, rozwijanie umiejętności artystycznych z zajęciami przygotowującymi do wykorzystania ich w pracy związanej z komunikacją społeczną i mediami elektronicznymi. Oprócz wykładów, ćwiczeń i wakacyjnych praktyk zawodowych, w programie studiów znalazły się również warsztaty praktyczne. Dzięki temu, w ciągu dwóch lat studenci przyswajają wiedzę z różnych dziedzin (dziennikarstwa, fotografii i reklamy, grafiki komputerowej i projektowania graficznego), którą mogą wykorzystać w wybranym przez siebie zawodzie. Warto dodać, że treści programowe warsztatów zostały tak opracowane, aby się nawzajem uzupełniać.


Infrastruktura informatyczna WSIiZ zapewnia naszym absolwentom doskonałe przygotowanie do pracy z wykorzystaniem grafiki i multimediów, a także pracy w mediach internetowych. Dla wielu absolwentów Dziennikarstwa dostępne będą stanowiska w służbach prasowych instytucji europejskich, wielu z nich podejmie pracę jako korespondenci czy komentatorzy w gazetach, stacjach telewizyjnych i radiowych. Na młodych, wykształconych dziennikarzy ze znajomością języków obcych czekają także posady rzeczników lub asystentów prasowych komisarzy, eurodeputowanych i innych uczestników życia publicznego w UE.

 

 

Wybierając Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną, możesz:

 

  • odbyć praktyki zawodowe w mediach regionalnych, ogólnopolskich oraz bostońskiej gazecie "Biały Orzeł",
  • korzystać ze specjalistycznych laboratoriów i profesjonalnego sprzętu potrzebnego w pracy dziennikarskiej,
  • uzyskać certyfikaty potwierdzające znajomość specjalistycznego słownictwa w języku obcym (np. LCCI),
  • uczyć się od dziennikarzy - profesjonalistów, praktyków i teoretyków sztuki dziennikarskiej oraz spotkać znanych ludzi świata nauki, kultury i polityki, w ramach warsztatów, które prowadzili m.in.: Anna Marszałek ("Rzeczpospolita"), Tadeusz Jagodziński (BBC, Wielka Brytania), Mateusz Borek (Polsat Sport), Tomasz Skory (RMF FM), Bronisław Wildstein (TVP SA), Jarosław Gowin (redaktor naczelny miesięcznika "Znak"), Artur Andrus (Polskie Radio SA), Ludwik Stomma (Uniwersytet Sorbona, publicysta "Polityki"), Stanisław Jędrzejewski (Instytut Socjologii KUL), Kazimierz Krzysztofek (SWPS, Instytut Kultury w Warszawie), Tomasz Lis.
  • współredagować Magazyn Studencki PRESSJA,
  • współorganizować i uczestniczyć w licznych konferencjach dotyczących mediów i public relations (w tym w Kongresie PR - największej konferencji skupiającej praktyków i teoretyków public relations w Polsce, organizowanej corocznie na naszej uczelni).

 


Zawody, w których możesz pracować:

  • dziennikarz,
  • rzecznik prasowy,
  • redaktor,
  • specjalista ds. marketingu,
  • specjalista ds. promocji,
  • specjalista ds. public relations,
  • grafik komputerowy,
  • copywriter,
  • specjalista ds. technik multimedialnych,
  • specjalista ds. projektowania i wdrażania systemów zarządzania informacją,
  • organizator mediów lokalnych,
  • specjalista ds. polityki informacyjnej,
  • socjolog.

 

 

OPINIA EKSPERTA: Bardzo dobra sytuacja na rynku pracy dotyczy zwłaszcza osób wybierających specjalność grafika komputerowa w mediach. Obecnie w Urzędach Pracy jest ponad dwa razy więcej ofert niż osób poszukujących pracy w tym zawodzie.

Grzegorz Humenny, Instytut Gospodarki WSIiZ

 

 

grafika komputerowa w mediach - odrębna ścieżka kształcenia - opis specjalności

 

 

 

opublikowano: 11 sierpnia 2008 09:21

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów, fax: +48 17 866 12 22
Lista Telefonów Uczelni
Strona głównaDrukujDo góry