Strona główna

Aktualności

Strona główna

VII KONGRES PUBLIC RELATIONS


24 kwietnia 2008

 

Zakończył się Kongres Public Relations. Już po raz siódmy, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie przez trzy dni była stolicą branży PR. 

 

 

       

 

       

 

 

 

Kongres otworzył Prorektor ds. Nauki, Profesor Jerzy Chłopecki, życząc zgromadzonym gościom oraz organizatorom owocnych spotkań.

Pierwszą prelekcję wygłosił Sebastian Chachołek, Prezes Zarządu Grupy PRC, twórca PRC Comunications, wykładem nt. "Polski Wrestling czyli Lucha Lybre na Wiejskiej". Prowadzacy "obnażył" "Wrestling na Wiejskiej" czyli słowną walkę polityków. Wpomniał również o bardzo słabym merytorycznym i reprezentacyjnym przygotowaniu polityków.

 

Kolejny wykład został wygłoszony przez Prezesa Zarzadu Alert Media Communications, Adama Łaszyna, na temat "Ekranowa odyseja. Blaski i cienie medialnych wystapień polityków i nie tylko (2007- 2008)". Według Łaszyna żyjemy obecnie w erze "medialnego teatru", w którym gwiazdami są politycy oraz ludzie mediów. Debaty polityczne, wg prelegenta, to nie miejsce na merytoryczną dyskusję, ale wielkie show. 

 

Wykład "Polski poseł - mapa zalezności. Instytucjonalne ramy komunikowania politycznego" wygłosił dr Jarosław Flis z Uniwersytetu Jagiellońskiego.Doktor pokazał m. in. jak bardzo różnią się od polskiego, systemy głosowania na świecie.

 

O "spin - doktorach" mówił w swoim wystąpieniu Marek Skała, dyrektor Megalit Instytut Szkoleń. Na przykładzie wystapień Lecha Kaczyńskiego i kilku innych znanych polityków, przedstawił on jak łatwo zdarza się przedstawicielom świata polityki mylenie pozycji z tożsamością. Skała poruszył również problem mediów, toczących walkę o czytelników za wszelką cenę - nawet za cenę rzetelnej informacji. 

 

W pierwszym dniu Kongresu został rozstrzygnięty konkurs "Mocni wizerunkiem". Podczas tegorocznej edycji, statuetki otrzymały następujace firmy: 

Podkarpacki Bank Spółdzielczy

Rzeszowski Zakład Energetyczny

Talens Polska Sp. z o. o.

"Mocni wizerunkiem" to coroczne wyróżnienie dla firm, które intensywnie wykorzystywały metody i techniki PR.

 

 Drugi dzień Kongresu otworzył Marek Wróbel  z Neron APR.  Tematyka poruszana w prelekcjach oscylowała wokół „Portretu własnego PR-owców”. Zostały m. in. zaprezentowane badania dotyczące analizy wizerunku PR-owca w mediach, badania dotyczące samopostrzegania ludzi z branży PR, a także  historia kształtowania  się polskiego Public Relations. Specjaliści dokonali również podziału branży na trzy pokolenia: pionierów, biznesmenów i pracowników.


Rolę kobiet w branży PR poruszyły Lidia Marcinkowska, Prezes Zarządu Neuron APR oraz Eliza Misiecka - Prezes Zarządu Genesis PR. W swoim wykładzie starały się znaleźć odpowiedź na pytanie dlaczego tak mało kobiet znajduje się na kierowniczych stanowiskach w firmach zajmujących się PR. 

Doktor Jacek Trębecki podjął próbę porównania do działań wojennych trudy naukowców i studentów w nauce public relations.

 

W ostatni dzień Kongresu uczestnicy mieli szansę wysłuchać wykładów m. in. Juliusza Bolka z firmy ARS-PR, nt. "CSR w Polsce - prawda czy mit?",  Liliany Anam, założyciela CSR-info, "Raportowanie społeczne: pomiędzy marketingiem a sprawozdawczością".

Druga część sesji głównej upłynęła pod hasłem odpowiedzialności społecznej w Polsce jako wyzwania dla biznesu. Krzysztof Kępiński, przedstawił działania w zakresie CSR swojej firmy, następnie poprowadził warsztaty w trakcie których, zasymulowano przykładową sesję dyskusyjną z interesariuszami firmy.     

 

 VII Kongres Public Relations w ciagu trzech dni zgromadził m. in. naukowców, dziennikarzy, praktyków i menadżerów PR z firm, agencji PR, oraz fascynatów PR.

 

"Jak co roku w Rzeszowie odbywa się jedno z dwóch największych wydarzeń w branży public relations w Polsce. Kongers PR ewoluuje i zmienia się wraz ze zmianą świadomości w zakresie wykorzystywania nowoczesnych i tradycyjnych narzędzi public relations. " - mówi dr Dariusz Tworzydło, pomysłodawca i główny organizator kongresu. 

 

 

 

 

 

opublikowano: 28 kwietnia 2008 08:30

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów, fax: +48 17 866 12 22
Lista Telefonów Uczelni
Strona głównaDrukujDo góry